Alla inlägg under april 2011

Av Sara - 17 april 2011 15:25

Nu när jag har trädgård och är äldre än 15 år, så inser jag att det kan vara kul att pyssla i den. Egentligen började det med att jag var less på de fula rabatterna och bestämde mig för att gräva nya. Inte så svårt tänkte jag. Det var ju fan skitjobbigt. När jag väl hade grävt ett par plättar tänkte jag göra något fint mitt ute på gräsmattan - men nähä, mossmattan var det ju. Tog hundra år att få upp en liten fyrkant med mossa. Jag sket i det.


Men jag fick sått lite frön och lökar och satt ner två plantor iallafall. Sen kommer de säkert dö pga blåsten här ute på slätten, eller för att hararna äter upp dem (eller sniglarna?). Eller så är jorden inte tillräckligt dränerad för de kräsna asen.


Men nu i helgen har jag rensat de befintliga rabatterna, klippt bort allt som var visset. Trodde att det bara skulle vara och slänga allt som var visset men det hade kommit upp nya knoppar längst ner så det var ju roligt! Rensade bort en massa brännässlor också. Inte så roligt om Leo pillar på dem.


Pollensäsongen har visst dragit igång för min del idag. Har nyst massor, är helt död i huvudet. Och som gravid får man ju inte ta vanliga allergitabletter, utan det ska konsulteras med läkare först.. Och så får man ett skitrecept sen.


Kvar att göra idag är att stryka färdigt de jäkla kläderna och vattna tomatplantorna. Hade behövt skriva på examensarbetet men jag orkar ärligt talat inte. Och jag skulle behövt så lite frön. Riva tapeter. Vi ska byta sovrum har jag kommit fram till.

Presentation


Bor tillsammans med sambo och två barn (1 och 3 år) i sömnig byhåla. Jobbar som redovisningsekonom och drömmer om både nybyggnation och långresor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards