Alla inlägg under augusti 2011

Av Sara - 31 augusti 2011 18:07

Ibland får jag för mig att köpa böcker på Åhléns, särskilt när de har rea. Idag hade jag 50 kr rabattcheck och tänkte att jag lika gärna kunde köpa en bok till sonen för den. Så jag bestämde mig för Nöff nöff Benny, eftersom jag tittat på den förut. Den skulle kosta 79 kr för medlemmar och typ 149 kr för icke-medlemmar (!!!!). Men så fick jag den då för 29 kr, helt ok.

Om man kollar boken på Adlibris så finns den från 54-99 kr (vet inte rikigt vad som skiljer upplagorna åt). Visst, jag kan förstå att det är dyrare att köpa böcker i en fysisk affär pga personal- och lokalkostnader, men måste det vara sån grym skillnad? Det är ju samma sak på Bokia, så det är inte bara just Åhléns som har sådana höga bokpriser...


Anyhow, har beställt ett gäng böcker från Adlibris i början av veckan också. Trots att Leo just nu vägrar godnattsagerutinen så kommer han väl in i den igen hoppas jag. Igår tog läggningen 1,5 timme med spring. Någon gång kommer han väl förstå att man helst ligger kvar i sängen när man lagt sig...

Nu ska jag hämta lilleman på dagis. Tjohej.

Av Sara - 28 augusti 2011 12:33

Får jag en stark känsla av att vilja skaffa en hund. En säljare (hussäljare) har en sån oerhört go vovve, som importerades från ett djurhem i Spanien. Hon är ganska gammal, men oerhört mysig och snäll. Men det är ju det, att skaffa en vovve är ett stort åtagande som jag inte känner mig redo för än. Räcker att man snart har två barn, vovven får komma senare - om den kommer. Men då lutar jag i vilket fall åt en mellanstor hund, helst en sådan som spanjorskan, annars en liten. Har ett par stycken som jag tycker är fina, helst ska det vara en lugn och sävlig hund.


Är mindre än 60 dagar kvar till beräknad förlossning, och ca 1 månad till föräldraledighet. Jag mår oftast bra, har foglossning lite ibland, ryggont om jag sitter ner många timmar i sträck (dvs på jobbet) och massiv halsbränna somliga dagar. Ska bli mysigt med en liten bebis, men jag har ingen aning om hur man ska klara av allting rent praktiskt när man har två små hemma. Men det ger sig väl =)


Är sensommar nu, så frukten har börjat falla i massor i trädgården. Tyvärr är jag allergisk mot äpplen och min sambo inte särskilt förtjust i dem, så det blir till att slänga en hel del eftersom vi inte bryr oss om att plocka upp dem på en gång. Gula plommon har vi också, men även det i såna mängder att mycket blir dåligt. Djuren blir väl glada åtminstone! Borde rensa jordgubbslandet från mögliga jordgubbar, brännässlor och maskrosor men ja... Får väl se när det blir.


Har en visning på en lägenhet i stan på torsdag och lördag, och torsdagens visning är redan fullbokad! Känns jättebra. Trist bara att annonsen kommer ut i tidningen på tisdag, då ingen egentligen har chans att boka in sig på torsdagen längre...


Vi försöker få Leo att sova i sin stora säng nu och har hållt på sedan förra fredagen tror jag. Vissa kvällar har det gått fort (under 30 min) medan andra kvällar har dragit ut på tiden (runt en timme). De två senaste kvällarna har varit långdragna. Konstigt nog så verkar han sova bättre/längre i stora sängen än i spjälsängen, och på morgonen ligger han och pratar lite för sig själv tills vi kommer in. I natt var första gången han faktiskt gick upp från sängen mitt i natten, men han måste drömt någon mardröm och det hade visst åskat också. Jag hoppas att han har vant sig ordentligt vid stora sängen inom en månad, så att vi kan ta spjälisen till bebisen istället.


Nä, nu ska jag passa på och vila lite medan Leo gör det. Hej på er!

Presentation


Bor tillsammans med sambo och två barn (1 och 3 år) i sömnig byhåla. Jobbar som redovisningsekonom och drömmer om både nybyggnation och långresor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards