Direktlänk till inlägg 5 oktober 2011

Blää.

Av Sara - 5 oktober 2011 10:03

Jag har hostat så mycket att jag har ont i både hals och bröstkorg. Orkar inte ens ta i och snyta mig. Tycker fruktansvärt synd om mig själv nu. Orkar inte vara sjuk och höggravid. Så fort jag lägger mig ner så blir hostan värre, så den positionen funkar inte. Har fått halvsitta/halvligga i natt och på så sätt fått ett par kvartar sömn, vilket nog kan ha blivit en 2-3 timmar ändå. Går lite som i en dimma nu, blev ju sjuk i söndags. Är det onsdag idag?


Finns så mycket jag borde göra här hemma men jag orkar bara inte. Och eftersom den här graviditeten helt har ändrat sig från förra, så kan jag nu heller inte äta mer än pyttepyttesmå portioner av allting. Jag har noll aptit men blir hungrig fort. Halsbrännan är så jobbig att jag numera äter Novaluziden som godis. Och jag behöver gå på toaletten ungefär en gång i timmen.

Såhär var det INTE förra gången. Förra gången var en dröm. Så nu lider jag med alla som mått piss.


Leo är också sjuk. Och vi har ett sovdilemma; antingen sover han på dagen och är pigg och glad men omöjlig att lägga och går upp 5:30, eller så sover han inte på dagen och är lättare att lägga och sover till omkring 7 men har istället ganska lynnigt humör och trött uppsyn halva dagen. Vad sjutton är lösningen!? Får han sova mindre än 1 timme så kvittar det, då är det som att han inte sovit alls (på humöret).


Jag måste duscha. Jag hade såna fruktansvärda svettningar igår natt att jag blev tvungen att byta lakan mitt i natten och har inte orkat duscha. När jag har feber så fryser jag men är yr, och utan feber så svettas jag ihjäl pga graviditeten.


Var hos min barnmorska i måndags. Har hittills gått upp 15.4 kg. Känns skönt att jag inte slutar på +20 kg, men min slutvikt kommer ju fortfarande att vara högre än sist. Men skitsamma, jag ska börja träna sen.. =)

Mitt SF-mått låg på 34, så min mage följer normalkurvan (mitten) den här gången. Bra blodtryck och bra blodvärde sist vi mätte. Bebisen ligger fortfarande mycket högt, huvudet är fritt och rörligt men åtminstone åt rätt håll. Två barnmorskor fick känna på min mage bara för att ta reda på vart sjutton rumpan var, för huvudet kunde de inte hitta.... Och det visade sig att det jag trott var bebisen som sträckt på sig har varit sammandragningar. Jag trodde att sammandragningar skulle kännas i hela magen, men tydligen kan de bli lite lokalt också. Sådär har det ju hållt på bra länge. Mycket oftare nu när jag hostar som en galning också. Det lär ju hjälpa förberedelserna på traven!


Så, nu har jag nog fått ur mig allt det negativa... Beställde en massa roliga saker till bebisen igår som nog hinner dyka upp innan veckan är slut! Bl a en bärsjal, ska bli supermysigt!


Toodles.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 14 januari 2013 07:31

Under natten hade jag tre drömmar som jag minns. En dröm handlade om hur besviken och ledsen jag kände mig över att aldrig få vara gravid igen. Förmodligen beror den här drömmen på att gravida Marie hälsade på igår och att vi pratade om att jag ...

Av Sara - 13 januari 2013 19:03

Ännu en helg är förbi. Förra helgen byggde far och sambon upp en halvvägg i vardagsrummet, och det var kanske tänkt att det på något sätt skulle bli färdigt den här helgen. Så blev det inte. Det får målas i veckan som kommer. Men min käre far fixad...

Av Sara - 7 januari 2013 18:55

Innan vi fick första barnet tror jag att vi faktiskt var mentalt inställda på att vara fast i hemmet 24/7. Efter att vi flyttat hem ifrån Göteborg så fanns det ju liksom ändå ingenting att göra på kvällar och helger om man inte ville åka långt. Så de...

Av Sara - 6 januari 2013 20:17

Visst måste det skilja väldigt mycket människor emellan, vad man vill ha ut av livet? Och det har ju förändrats allt eftersom. Jag kan inte tänka mig att grottmänniskorna hade några större förhoppningar i livet, att överleva var väl nog. För hun...

Av Sara - 5 januari 2013 19:31

Nu när jag åter hittat till bloggen så får jag väl skriva av mig lite förmodar jag... På Christer idag på P3 så var det läsprofilen. Sambon tyckte att jag skulle ringa in, men det hade jag inget för. Jag förmodade att de som skulle intervjuas en...

Presentation


Bor tillsammans med sambo och två barn (1 och 3 år) i sömnig byhåla. Jobbar som redovisningsekonom och drömmer om både nybyggnation och långresor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards