Direktlänk till inlägg 3 januari 2013

IQ84 (första boken)

Av Sara - 3 januari 2013 08:22

1Q84 : första boken - april-juni IQ84 - första boken, Haruki Murakami

Betyg: 3/5


Det var ett tag sedan jag läste något av Murakami, sist var det Norwegian Wood (som jag ärligt talat inte kommer ihåg) och den här boken har stått i bokhyllan ett tag.


Kortfattat handlar den om lönnmördaren Aomame och förattaren Toru. Aomame märker att verkligheten omkring henne förändras medan Toru verkar falla för den 17-åriga Eri, vars roman han har fått i uppgift att redigera till läsbart skick.


Boken är full av upprepningar och hade lätt kunnat kapas ner med säkert 50 sidor (till endast 400 sidor). Personpoträtten blir lätt tjatiga pga dessa upprepningar. Berättelsen förs visserligen hela tiden framåt, men den är något seg. De ställen som är spännande går fort förbi och handlingen kan lätt komprimeras. När boken är slut så finner jag mig ändock besöka Adlibris för att beställa nästa bok i serien. Hoppas den är bättre!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 14 januari 2013 07:31

Under natten hade jag tre drömmar som jag minns. En dröm handlade om hur besviken och ledsen jag kände mig över att aldrig få vara gravid igen. Förmodligen beror den här drömmen på att gravida Marie hälsade på igår och att vi pratade om att jag ...

Av Sara - 13 januari 2013 19:03

Ännu en helg är förbi. Förra helgen byggde far och sambon upp en halvvägg i vardagsrummet, och det var kanske tänkt att det på något sätt skulle bli färdigt den här helgen. Så blev det inte. Det får målas i veckan som kommer. Men min käre far fixad...

Av Sara - 7 januari 2013 18:55

Innan vi fick första barnet tror jag att vi faktiskt var mentalt inställda på att vara fast i hemmet 24/7. Efter att vi flyttat hem ifrån Göteborg så fanns det ju liksom ändå ingenting att göra på kvällar och helger om man inte ville åka långt. Så de...

Av Sara - 6 januari 2013 20:17

Visst måste det skilja väldigt mycket människor emellan, vad man vill ha ut av livet? Och det har ju förändrats allt eftersom. Jag kan inte tänka mig att grottmänniskorna hade några större förhoppningar i livet, att överleva var väl nog. För hun...

Av Sara - 5 januari 2013 19:31

Nu när jag åter hittat till bloggen så får jag väl skriva av mig lite förmodar jag... På Christer idag på P3 så var det läsprofilen. Sambon tyckte att jag skulle ringa in, men det hade jag inget för. Jag förmodade att de som skulle intervjuas en...

Presentation


Bor tillsammans med sambo och två barn (1 och 3 år) i sömnig byhåla. Jobbar som redovisningsekonom och drömmer om både nybyggnation och långresor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards