Alla inlägg den 6 januari 2013

Av Sara - 6 januari 2013 20:17

Visst måste det skilja väldigt mycket människor emellan, vad man vill ha ut av livet?


Och det har ju förändrats allt eftersom. Jag kan inte tänka mig att grottmänniskorna hade några större förhoppningar i livet, att överleva var väl nog. För hundra år sedan ville man väl åka båt till USA. 


En sak jag gärna vill göra är att resa omkring. Det finns många länder och platser jag vill se, men mitt moraliska jag börjar få svårt med den här visionen. Man vet att flyget står för en stor del utav utsläppen som leder till att planeten blir varmare. Kan man då med gott samvete flyga kors och tvärs? Det är ju det folk gör, förmodligen utan att tänka särskilt mycket på klimatpåverkan. Men som sambon sa, jag har inte direkt haft stor del i det där -än. Man kanske ska göra som man gjorde på den gamla goda tiden, åka hästkärra. Det tog en bra stund att komma fram, men resan var ju en del av målet. Miljövänligt. En del av de platser jag vill se finns dessutom i Europa, så man kan ju ta tåget. Jag får väl se hur allting utvecklas i framtiden, kanske flyg inte ens kommer att vara möjligt om 20-30 år.


En annan sak jag har velat göra sen jag var liten är att bygga ett eget hus. Redan som liten hade jag arkitektdrömmar och jag var länge inne på att söka till arkitektprogrammet efter gymnasiet men saknade nog tyvärr den motivationen som krävdes för att bli antagen. (Fast jag älskar mitt nuvarande jobb, så jag deppar inte ihop över den förlorade drömmen)

Men jag har ritat otaliga ritningar och mina önskemå har verkligen förändrats genom åren. När jag var i yngre tonåren drömde jag om hus med inre fontäner och flyttbara mellanväggar. Det är inte riktigt där jag är nu. Nu drömmer jag om ett angränsande badrum till föräldrasovrummet och en separat flygel till barnen. Och jag SKA bygga ett hus. Tidigast om 5 år. Senast innan jag blir pensionär.


Sedan ser jag förstås fram emot att få se mina barn växa upp och kunna stötta dem i deras drömmar. 


Som pensionär är jag lite sugen på att flytta utomlands, men jag velar lite där. Är ju ganska långt fram dessutom.


Högst upp på önskelistan för närvarande står en hörnsoffa, ett nytt matbord (som barnen INTE får hacka i) och en surfplatta. 

God kväll!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Bor tillsammans med sambo och två barn (1 och 3 år) i sömnig byhåla. Jobbar som redovisningsekonom och drömmer om både nybyggnation och långresor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards