Alla inlägg den 21 november 2010

Av Sara - 21 november 2010 13:23

Jag fick förresten hem en rittavla som jag beställt nu i veckan. En Wacom Bamboo Pen & Touch:

 


Tanken är att jag ska sitta och pilla med den i Photoshop, men hittills har jag bara lyckats få ett eller två tillfällen med den. Så allt jag kommit fram till hittills är...

     


De säger ju att man måste ÖVA, ÖVA, ÖVA för att bli bra. Bara det att jag inte har så gott om tid just nu. Men jag SKA, det är ju därför jag köpt plattan. Det är en härlig upplevelse, att få till nästan samma känsla som att rita på papper.


Nä, nu får jag nog äta nåt.

Av Sara - 21 november 2010 13:11

Leo har ju aldrig varit intresserad av trappan, utan har bara kommit upp ett steg en gång. Men så idag så kände han "nu jävlar", och så klättrade han uppför hela trappan. Jättestadigt och helt utan hjälp (sambon var ju precis bakom förstås). Ner är en helt annan sak, men upp kom han, ganska snabbt också!

Så det känns som att Leo tänker igenom saker och ting väldigt noggrant innan han tar sig för dem, så att han faktiskt klarar av dem på ett bra sätt.


Vi blev riktigt paffa, för det kom ju från ingenstans. =)

Kanske blir så när han ska börja gå också, att han en dag bara ställer sig upp och promenerar iväg, haha!

För ställa sig upp helt själv kan han inte än, än mindre gå. Han har släppt taget om det han hållit om ett par gånger och stått själv, men det har inte varit så märkvärdigt.


Kanske blir samma sak med tänderna också, att han en dag bara vaknar upp och har munnen full med dem. Men att vara tandlös hindrar honom inte direkt just nu, så det gör inte så mycket. Han kommer att se så annorlunda ut med tänder! 11 månader och tandlös som en pensionär =)


Var på årsfest med sambons fotbollslag igår, det var roligt! Jag höll mig dock inom rimliga gränser och kände när det var dags att hinka vatten, medan sambon inte var riktigt lika vettig och mådde ganska dåligt av det. Vi är båda ganska trötta idag, blev inte många timmars sömn inatt. Men jag tycker att det var värt det!


Leo tycker förresten om att spela på sambons gitarr. Särskilt roligt om jag lägger ner den på golvet, då kan han hålla på och plonka hur länge som helst. Han har även börjat lära sig så smått att vända på gå-vagnen, men oftast så går han bara med den åt fel håll istället för att lösa problemet.

Han började även att klappa händer för första gången i fredags! Mycket underhållande =)

Men att klappa katterna fint, det är något han glömmer så fort han lärt sig det. Han nöp tag ordentligt i Felix förut, stackars katten.


Jag hade gjort en provisorisk kattlåda åt dem i natt, så att de slapp vara ute, men en av katterna bajsade ändå på mattan i gästrummet. Jävla katt. Deras vanliga kattlåda står nämligen under trappen ute med massa snö i, därför jag inte tagit in den igen....


Nästa helg är det kusinträff på lördagen och så adventmys på söndagen. Roligt! Hoppas de nya julgardinerna hinner komma innan dess...

Presentation


Bor tillsammans med sambo och två barn (1 och 3 år) i sömnig byhåla. Jobbar som redovisningsekonom och drömmer om både nybyggnation och långresor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards