Direktlänk till inlägg 14 september 2011

Gud så härligt!

Av Sara - 14 september 2011 12:48

Var på vattengympa för gravidisar igår, och det var underbart att få röra på sig! Att få träna med andra som är lika stora som en själv och som ligger på ungefär samma nivå. Massor av trevliga tjejer träffade jag också! Så jag ser verkligen fram emot nästa vecka, då kommer vi förhoppningsvis inte behöva stå ute i blåsten i 15 min för att sedan ge upp (dörren som skulle vara öppen var inte det...) och gå runt hela anläggningen istället.


Därhemma så går läggningarna lite bättre om kvällarna, har nu minskat från ca 300 läggningsförsök till ca 10 senast igår. Fast sen så vaknade Leo runt 1-tiden i natt för napp, runt 4 så gick han upp till oss och 10 min senare så var han uppe igen. Så sambon har tyvärr inte fått sova så mycket i natt.... Han är så snäll som låter mig ligga kvar =)


Leo har visst börjat tugga ordentligt på sina nappar nu, fick slänga alla utom 2 häromdagen pga bithål. Inte så att han bitit dem i trasor utan de hade bara hål i sig... Så nu försöker vi bara ge honom nappen när han ska sova och om han är ledsen.


Beräknat förlossningsdatum ligger nu 5 veckor och 5 dagar fram. Pappa påminde mig igår om att den ju kan komma tidigare, och då kändes det genast lite närmare. Fick nästan lite panik. Jösses, blir vi tvåbarnsföräldrar om bara 5 veckor!? En tjej frågade mig igår på gympan om jag var nervös över förlossningen (de flesta verkade vara förstagångsföderskor). Jag sa nej, men det är klart att jag är lite nervös över hur det kommer att bli andra gången. Jag har förstått att det kommer att gå snabbare, och att vissa delar därför upplevs mer smärtsamma. Hoppas att det blir en lika bra förlossning som sist. Min barnmorska trodde inte att jag skulle ha tid att ligga i badet i 2 timmar den här gången, hehe.


Det är stormigt ute, det är mysigt. Tyvärr inte optimalt utelekväder hemma bara. Idag är det soligare än igår och Leo ska till dagis, där är det mer vindskyddat.


Toodles!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 14 januari 2013 07:31

Under natten hade jag tre drömmar som jag minns. En dröm handlade om hur besviken och ledsen jag kände mig över att aldrig få vara gravid igen. Förmodligen beror den här drömmen på att gravida Marie hälsade på igår och att vi pratade om att jag ...

Av Sara - 13 januari 2013 19:03

Ännu en helg är förbi. Förra helgen byggde far och sambon upp en halvvägg i vardagsrummet, och det var kanske tänkt att det på något sätt skulle bli färdigt den här helgen. Så blev det inte. Det får målas i veckan som kommer. Men min käre far fixad...

Av Sara - 7 januari 2013 18:55

Innan vi fick första barnet tror jag att vi faktiskt var mentalt inställda på att vara fast i hemmet 24/7. Efter att vi flyttat hem ifrån Göteborg så fanns det ju liksom ändå ingenting att göra på kvällar och helger om man inte ville åka långt. Så de...

Av Sara - 6 januari 2013 20:17

Visst måste det skilja väldigt mycket människor emellan, vad man vill ha ut av livet? Och det har ju förändrats allt eftersom. Jag kan inte tänka mig att grottmänniskorna hade några större förhoppningar i livet, att överleva var väl nog. För hun...

Av Sara - 5 januari 2013 19:31

Nu när jag åter hittat till bloggen så får jag väl skriva av mig lite förmodar jag... På Christer idag på P3 så var det läsprofilen. Sambon tyckte att jag skulle ringa in, men det hade jag inget för. Jag förmodade att de som skulle intervjuas en...

Presentation


Bor tillsammans med sambo och två barn (1 och 3 år) i sömnig byhåla. Jobbar som redovisningsekonom och drömmer om både nybyggnation och långresor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards