Alla inlägg den 22 mars 2011

Av Sara - 22 mars 2011 15:46

Tydligen så räckte det inte med vinterkräksjukan, utan jag var tvungen att bli rejält förkyld också. Så jag missade redovisningen förra veckan och tentaveckan är jag grymt seg. Hurra hurra. Näsan bara rinner och huvudet känns som gröt. Fick till och med ett paket näsdukar av tentavakten idag för att jag snorade så. Jag hade redan ett paket på bänken och jag skulle ändå precis gå...


Jag är nu gravid i v 13 (enligt bm), men är förmodligen egentligen bara i v 12 pga en lång menscykel (49 dagar tog det innan mensen kom efter pillerstoppet).

Jag har mått illa i drygt en månad och varit trött som en klubbad säl - vilket nu beror på förkylningen förstås. På grund av illamåendet och vinterkräksjukan så har jag sammanlagt gått ner 1 kg hittills. Blev lite orolig och googlade lite, men det visade sig att det är ganska normalt om man mår illa. Jag hoppas jag börjar må som vanligt snart igen så att vågen pekar uppåt.


Men bebisen tar väl det den behöver hoppas jag, så jag antar att jag egentligen har gått ner i vikt samtidigt som bebisen håller mig kvar på samma vikt. Eh, förstod ni vad jag menade där?


Berättade äntligen för chefen idag. Ville inte skriva något på nätet förrän jag hade berättat för henne eftersom jag inte ville att hon skulle få reda på det någon annanstans. Hon tog det med vemod och avkrävde mig en skriftlig garanti på att jag hade tänkt arbeta efteråt. För det har jag tänkt, jag vill inte vara hemma i 1,5 år. På min höjd har jag tänkt vara hemma 1-2 mån direkt efter förlossningen och sedan jobba 3-4 dagar/veckan efter det tills barnet börjar på dagis. Som mäklare kan man ju ta med jobbet hem till en viss del åtminstone. Så får vi se hur det går. Jobba vill jag!


Så idag försöker jag plugga till tentan på torsdag. Har inte pluggat nånting alls till den innan pga alla sjukdomar och illamåendet. Kommer nog inte gå så bra. Men skitsamma.


1 april börjar jag jobba som fastighetsmäklare. Då får ni komma till mig om ni vill sälja era hus! =)

Presentation


Bor tillsammans med sambo och två barn (1 och 3 år) i sömnig byhåla. Jobbar som redovisningsekonom och drömmer om både nybyggnation och långresor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards