Alla inlägg den 15 juli 2011

Av Sara - 15 juli 2011 12:20

 

Stora Ingrid-boken, av Katerina Janouch


Denna bok innehåller tre böcker, Ingrid och bassiluskan, Ingrid och pappa och Ingrid ska sova.

Detta är för närvarande sonens (18 mån) favoritbok som vi har gömt undan för att vi inte orkar läsa den längre. Han har haft den länge, men har blivit frälst först nu.

Jag hade lite svårt för det korthuggna språket i början, texten flödar inte när man läser, men jag har nog vant mig nu. Tycker att Ingrid och bassiluskan är sämst, pga sättet att skriva. Annars är det väldigt fina illustrationer, med mycket att peka på och prata om. Det är inga svåra ord, så det är lätt för de små att förstå vad som händer.


Kan alltså rekommendera den här! Väl värt pengarna =)

Av Sara - 15 juli 2011 12:13

Dagens ros

Går till Barnskobutiken.se, som på grund av DHL blev sena med sin skoleverans till mig. Skorna är nu på väg, och jag har fått både ursäkt och kompensation. Det är så man får kunder att komma tillbaka... =)


Dagens ris

Går fortfarande till LaRedoute, som inte förstår frågan "NÄR kommer lakanen till internet?". Svaret blev "alla varor finns inte på internet än, ring och boka dem". Det var ju inte det jag frågade efter...?

Presentation


Bor tillsammans med sambo och två barn (1 och 3 år) i sömnig byhåla. Jobbar som redovisningsekonom och drömmer om både nybyggnation och långresor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards