Alla inlägg den 23 december 2010

Av Sara - 23 december 2010 10:51

Ibland slår det mig förresten hur olika alla människor värderar sina viktigaste egenskaper.


Innan jag blev mamma kände jag verkligen att jag inte skulle definiera mig själv som det efteråt, dvs att jag fortfarande skulle vara Sara, en riktig person som finns till även för mig själv. Det kan vara svårt ibland, särskilt när man har en son som bara gallskriker om han inte får vara hos mig. Klart man ÄVEN är mamma och med det följer en drös egenskaper!


Men jag tycker ändå att det är viktigt att reflektera över det som utmärker en själv som individ. Att man kanske är empatisk, ambitiös, hårt arbetande, smart eller grym på någonting särskilt.

Att man inte "bara" ser sig själv som mamma. Eller "bara" som sitt yrke. Jag tror inte att man är sitt jobb, även om en bra säljare säkert är karismatisk som person.


Äsch. Inte säkert att det framgår vad jag vill ha sagt ändå. Att man ska fokusera mindre på det yttre och mer på det inre kanske?


Ta ta!

Av Sara - 23 december 2010 10:42

När man har en blogg här så kan man ju kolla hur vissa som läser här hittat hit, t ex genom att klicka på en länk på Facebook eller hos någon annan blogg, ELLER genom en sökning på Google. Tydligen hade någon googlat på "omöjligt att sätta upp julgransbelysningen", och kommit hit... Hur gick det till?


Åkte till affären redan kl 9 idag, förutseende som vi var. Hemköps parkering var redan smockfull, men vi skulle till ICA ändå (och använda den där rabattchecken som jag självklart kom på nu att vi skulle använt), och där fanns det fortfarande platser kvar. Märkligt nog var det pyttelite folk inne i affären, så det måste ju suttit bara en enda person i varje bil som stod där?


Blöjorna jag ville ha var slut. Fick ta ett annat märke, med Byggare Bob på. Tycker inte att de sitter så bra tyvärr.


Anyhow. Idag så är väl de stora planerna att städa färdigt, laga middag (kalops, mm), rulla köttbullar (1,2 kg köttfärs, kommer ta för evigt) och göra något julgodis ikväll. Har fortfarande inte gjort något julgodis alls, har inte orkat nu när Leo varit så supergnällig.


Drömde i natt om min svägerska som ju fick barn 1,5 månad för tidigt. Drömde att de skulle stoppa tillbaka bebisen i magen igen, så att den kunde växa klart. 

Och häromnatten drömde jag att Felix fick kattungar. Hm.


God jul på er allihopa =)

Presentation


Bor tillsammans med sambo och två barn (1 och 3 år) i sömnig byhåla. Jobbar som redovisningsekonom och drömmer om både nybyggnation och långresor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards