Direktlänk till inlägg 10 september 2010

Att göra

Av Sara - 10 september 2010 13:25

Minneslista till mig själv, nu när det är helt klart att vi bara kommer att bo kvar här två helger till - HURRA!


  • Ringa elbolaget och säga upp avtalet.
  • Ringa försäkringsbolaget och byta adress.
  • Fråga nya hyresvärden vad deras elavtal går ut på och varför man inte kan teckna ett eget.
  • Fråga nya hyresvärden om fläkten i badrummet är åtgärdad, den lät som ett tröskverk när vi var där.
  • Låta pappa fixa till så att vi kan ta med vår diskmaskin.
  • Hämta nycklarna, såklart.
  • Ringa pelletsleverantören och bestämma datum för avhämtning.
  • Ta reda på hur pelletsbrännaren fungerar.
  • Skicka in adressändringen till Skatteverket.
  • Köpa en TV-antenn och montera den.
  • Flytta grejerna i förrådet först.
  • Packa. Vi har kanske packat 1/5 som det är just nu.
  • Åka till IKEA och köpa gardinstänger m m
  • Köpa kratta och lövkorg.
  • Boka kärror och flytta!
  • Flyttstäda.
  • Be folk komma och hälsa på.

Ska bli så skönt att flytta härifrån! Igår fick jag faktiskt sambon till att gå och säga till grannarna som spelade överdrivet hög musik kl 22:30. Det har inte varit lugnt här om kvällarna sen före sommaren. Hela sommaren har varit en plåga, har varit så mycket oväsen!


Ikväll ska jag ta mig ett glas vin för att fira att eländet snart är över. Jag skiter i om våra kostnader kommer att öka med en tusenlapp för att vi flyttar ut, tystnaden är värt mer än det. Och att jag måste gå på en livsfarlig väg för att ta mig till bussen. Jag ska nog göra mig känd som reflexkvinnan!


Leo slog sig ganska ordentligt när han skulle försöka resa sig mot tvättkorgen förut. Hans knän trasslade in sig i mattan och så var det dunk med huvudet i golvet. Stackarn. Han hade tydligen slagit huvudet i en spegel på Små steg också.


Nu ska jag försöka plugga lite till. Läser just nu om inomhusklimat, det är faktiskt ganska intressant. Vet dock inte hur det relaterar till min mäklarutbildning, men skitsamma. Man kan väl inte bli för allmänbildad? =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 14 januari 2013 07:31

Under natten hade jag tre drömmar som jag minns. En dröm handlade om hur besviken och ledsen jag kände mig över att aldrig få vara gravid igen. Förmodligen beror den här drömmen på att gravida Marie hälsade på igår och att vi pratade om att jag ...

Av Sara - 13 januari 2013 19:03

Ännu en helg är förbi. Förra helgen byggde far och sambon upp en halvvägg i vardagsrummet, och det var kanske tänkt att det på något sätt skulle bli färdigt den här helgen. Så blev det inte. Det får målas i veckan som kommer. Men min käre far fixad...

Av Sara - 7 januari 2013 18:55

Innan vi fick första barnet tror jag att vi faktiskt var mentalt inställda på att vara fast i hemmet 24/7. Efter att vi flyttat hem ifrån Göteborg så fanns det ju liksom ändå ingenting att göra på kvällar och helger om man inte ville åka långt. Så de...

Av Sara - 6 januari 2013 20:17

Visst måste det skilja väldigt mycket människor emellan, vad man vill ha ut av livet? Och det har ju förändrats allt eftersom. Jag kan inte tänka mig att grottmänniskorna hade några större förhoppningar i livet, att överleva var väl nog. För hun...

Av Sara - 5 januari 2013 19:31

Nu när jag åter hittat till bloggen så får jag väl skriva av mig lite förmodar jag... På Christer idag på P3 så var det läsprofilen. Sambon tyckte att jag skulle ringa in, men det hade jag inget för. Jag förmodade att de som skulle intervjuas en...

Presentation


Bor tillsammans med sambo och två barn (1 och 3 år) i sömnig byhåla. Jobbar som redovisningsekonom och drömmer om både nybyggnation och långresor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards