Alla inlägg den 10 september 2010

Av Sara - 10 september 2010 13:36

Visst är det så att det finns många fula bebisar, men en förälder kan ju inte se att ens eget barn inte är det sötaste på jorden, eller hur? Det är ju inprogrammerat i oss att tycka att våra barn är underbara.


Jag kom att tänka på detta då en bekant på Facebook skrev något i stil med att det finns så fula bebisar, och vilken tur att hennes bebis var söt åtminstone (på fullt allvar). Jag tvivlar mycket starkt på att det finns många mammor som ser på sina barn och blir ledsna över hur fula de är!?

Är det svårt att tro att man blir förblindad av kärlek? Jag tvingar inte alla att tro och tycka att Leo är söt, det är något folk får säga själva isåfall. Och vad spelar det för roll egentligen, söt eller ful, älskad är den ju ändå.


Sökte på Google efter bilder på "fula" bebisar och ramlade in i en blogg som skrev ett hatfullt inlägg om att alla bebisar är fula. Jag undrade lite förskräckt vad det var för hemsk människa som skrivit detta, och såg att det var Alex Schulman. Självklart var det det. Jag har undvikit hans blogg läääänge och så ramlade jag in där. Han är verkligen en hemsk människa.

Om ni vill läsa hans fantastiskt nyanserade blogginlägg så finns det här.

Av Sara - 10 september 2010 13:25

Minneslista till mig själv, nu när det är helt klart att vi bara kommer att bo kvar här två helger till - HURRA!


  • Ringa elbolaget och säga upp avtalet.
  • Ringa försäkringsbolaget och byta adress.
  • Fråga nya hyresvärden vad deras elavtal går ut på och varför man inte kan teckna ett eget.
  • Fråga nya hyresvärden om fläkten i badrummet är åtgärdad, den lät som ett tröskverk när vi var där.
  • Låta pappa fixa till så att vi kan ta med vår diskmaskin.
  • Hämta nycklarna, såklart.
  • Ringa pelletsleverantören och bestämma datum för avhämtning.
  • Ta reda på hur pelletsbrännaren fungerar.
  • Skicka in adressändringen till Skatteverket.
  • Köpa en TV-antenn och montera den.
  • Flytta grejerna i förrådet först.
  • Packa. Vi har kanske packat 1/5 som det är just nu.
  • Åka till IKEA och köpa gardinstänger m m
  • Köpa kratta och lövkorg.
  • Boka kärror och flytta!
  • Flyttstäda.
  • Be folk komma och hälsa på.

Ska bli så skönt att flytta härifrån! Igår fick jag faktiskt sambon till att gå och säga till grannarna som spelade överdrivet hög musik kl 22:30. Det har inte varit lugnt här om kvällarna sen före sommaren. Hela sommaren har varit en plåga, har varit så mycket oväsen!


Ikväll ska jag ta mig ett glas vin för att fira att eländet snart är över. Jag skiter i om våra kostnader kommer att öka med en tusenlapp för att vi flyttar ut, tystnaden är värt mer än det. Och att jag måste gå på en livsfarlig väg för att ta mig till bussen. Jag ska nog göra mig känd som reflexkvinnan!


Leo slog sig ganska ordentligt när han skulle försöka resa sig mot tvättkorgen förut. Hans knän trasslade in sig i mattan och så var det dunk med huvudet i golvet. Stackarn. Han hade tydligen slagit huvudet i en spegel på Små steg också.


Nu ska jag försöka plugga lite till. Läser just nu om inomhusklimat, det är faktiskt ganska intressant. Vet dock inte hur det relaterar till min mäklarutbildning, men skitsamma. Man kan väl inte bli för allmänbildad? =)

Presentation


Bor tillsammans med sambo och två barn (1 och 3 år) i sömnig byhåla. Jobbar som redovisningsekonom och drömmer om både nybyggnation och långresor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards