Direktlänk till inlägg 19 september 2010

Närmare flytt

Av Sara - 19 september 2010 20:05

Har hållt på och flytta nu sedan förra helgen ungefär, så det står en hel del lådor, bokhyllor och annat där borta i huset. Jag började lägga golv, men insåg att jag förmodligen hade behövt ha lite springor mellan golv och list och slutade efter fyra rader för att begrunda hur jag skulle gå till väga. Pappa sa att vi får ställa något tungt på dem så att de inte buktas upp ifall de sväller, haha. Annars var han nog lite överraskad över hur duktig jag varit. Första gången jag sågat på över 10 år minsann och rakt blev det faktiskt!


Leo tycker att huset är lite läskigt, men det är klart, inte möblerat eller varmt och mysigt eller något. Hoppas han kommer trivas sen. Vi har fått upp grinden där nere, blev en annorlunda lösning än vi tänkt. Eftersom trappf*nskapet går utanför väggen så kunde vi ju inte sätta grinden i trappan. Så jag satte den i hallen istället, så både ytterdörren och trappan är avspärrat område. Sambon satte upp grinden på övervåningen, men av någon anledning så blev den monterad ganska högt över golvlisten så det får nog göras om.


I övrigt har Leo grym separationsångest just nu. Han störtlipar så fort någon "känd" försöker prata med honom - när han fick se en kompis igår så grät han så mycket där han satt i sin matstol att jag var tvungen att ta upp honom. Samma sak hände idag när vi stötte på farmorn och farfarn (fast utav någon anledning så har Leo alltid varit lite kinkig när de är med...). En mamma från Små Steg kunde hälsa på honom utan problem!

Han sover inget vidare just nu heller, vaknar under lurarna och flera gånger under nätterna. Enligt babycenters nyhetsbrev kan separationsfasen vara mellan 10-18 månader (och han är ju för sjutton bara 9 månader, huvaligen!).


Per-Johan ska börja jobba i Göteborg den 18 oktober också. Att saker och ting kan förändras så snabbt! De ringde och ville ha tillbaka honom på gamla jobbet, fast bara för 6 månader. Så vi sa väl i princip att 6 månader går fort och att det är bra med pengar. Eftersom det är långt att pendla så sover han borta varannan vecka och tar bil varannan vecka. Så det kommer definitivt bli en omställning, då jag ju fortfarande pluggar och Leo inte kan börja på dagis än. I värsta fall får jag väl ha omtentor för första gången... Kommer kanske bli lite tufft att gå hemma helt själva med Leo hela dagarna, men jag får hoppas att jag kommer in i det. Ska ju skaffa katt också, så det inte blir så ensamt om kvällarna.


Lite synd att det blir så här, men förhoppningsvis kan han få tag i ett jobb närmare så småningom.


Leo är ganska duktig på att sätta sig upp nu också! Han kan även gå med gåvagnen själv, men det är inget jag låter honom göra då han fortfarande är ganska vinglig.


Får väl ta och packa skolväskan nu kanske. Hej hopp.

 
 
Ingen bild

Jenny

19 september 2010 22:56

Jösses vad det händer grejjer!! Nytt hus, jobb o plugga!
Hoppas det kommer gå bra!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 14 januari 2013 07:31

Under natten hade jag tre drömmar som jag minns. En dröm handlade om hur besviken och ledsen jag kände mig över att aldrig få vara gravid igen. Förmodligen beror den här drömmen på att gravida Marie hälsade på igår och att vi pratade om att jag ...

Av Sara - 13 januari 2013 19:03

Ännu en helg är förbi. Förra helgen byggde far och sambon upp en halvvägg i vardagsrummet, och det var kanske tänkt att det på något sätt skulle bli färdigt den här helgen. Så blev det inte. Det får målas i veckan som kommer. Men min käre far fixad...

Av Sara - 7 januari 2013 18:55

Innan vi fick första barnet tror jag att vi faktiskt var mentalt inställda på att vara fast i hemmet 24/7. Efter att vi flyttat hem ifrån Göteborg så fanns det ju liksom ändå ingenting att göra på kvällar och helger om man inte ville åka långt. Så de...

Av Sara - 6 januari 2013 20:17

Visst måste det skilja väldigt mycket människor emellan, vad man vill ha ut av livet? Och det har ju förändrats allt eftersom. Jag kan inte tänka mig att grottmänniskorna hade några större förhoppningar i livet, att överleva var väl nog. För hun...

Av Sara - 5 januari 2013 19:31

Nu när jag åter hittat till bloggen så får jag väl skriva av mig lite förmodar jag... På Christer idag på P3 så var det läsprofilen. Sambon tyckte att jag skulle ringa in, men det hade jag inget för. Jag förmodade att de som skulle intervjuas en...

Presentation


Bor tillsammans med sambo och två barn (1 och 3 år) i sömnig byhåla. Jobbar som redovisningsekonom och drömmer om både nybyggnation och långresor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards