Direktlänk till inlägg 3 januari 2011

Bra dag!

Av Sara - 3 januari 2011 20:20

Vet inte om det är ett sammanträffande, men det verkar som att när jag gör någonting - t ex hänger upp tvätt, byter gardiner, lagar mat - så kan Leo roa sig själv ganska bra. Så fort jag sätter mig ner, antingen vid datorn, köksbordet eller på golvet, så kommer han krypandes och vill helst bli underhållen.


Fast det kan å andra sidan bara ha varit en ovanligt bra dag där Leo låtit mig göra det mesta. Har kommit fram till att jag måste sätta honom i matstolen när jag plockar in i diskmaskinen, annars är han där och ska ta på all smutsig disk. När jag plockar ur den så "hjälper" han till, genom att slänga ut allt han kan hitta på golvet. Helst ska han slicka på grejerna innan han slänger iväg dem.


Det går inte heller säga till honom för fem öre nu. Oavsett hur arg man låter, så skrattar han en bara rakt upp i ansiktet och undviker ögonkontakt. Och om han tittar en i ögonen så skrattar han ännu mera. Hur lätt är det att förbli arg då? När världens gulligaste unge skrattar åt en?

Men han har börjat slänga iväg saker med sådan kraft att jag är rädd att han gör sönder dem, och så har han börjat gapa så jäkla högt! Vet inte vad han försöker säga mig....


Idag så tog vi en promenad för första gången på en månad typ. Var isgata hela vägen runt men det gick bra. Var kallt också. Leo var trött och halvsov hela vägen. Sedan gjorde jag pannkakor, Leo fick blåbärspuré till. Sedan hade han ju blåbär överallt, till och med i örat, så jag badade honom. Han var jättelurig, ställde sig upp i baljan som han gör när han är färdig - så jag frågade ju om han var färdig och skulle komma upp, så jag sträckte fram händerna för att ta emot honom - men då satte han sig bara ner. Den leken tyckte han var hur kul som helst. Han badade en halvtimme! Blev ganska långtråkigt för mig till slut...


Vår granne (och tillika hyresvärd) såg att vi slängt ut julgranen på trappen. Hon sms-ade och sa att hennes hästar gillar julgran. Jag hade ingen aning om att hästar åt gran. Men det är klart att de får ta den, annars åker den bara till tippen...


Nästa vecka börjar Leo dagis..... Jösses vad tiden gick fort ändå. Trots allt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 14 januari 2013 07:31

Under natten hade jag tre drömmar som jag minns. En dröm handlade om hur besviken och ledsen jag kände mig över att aldrig få vara gravid igen. Förmodligen beror den här drömmen på att gravida Marie hälsade på igår och att vi pratade om att jag ...

Av Sara - 13 januari 2013 19:03

Ännu en helg är förbi. Förra helgen byggde far och sambon upp en halvvägg i vardagsrummet, och det var kanske tänkt att det på något sätt skulle bli färdigt den här helgen. Så blev det inte. Det får målas i veckan som kommer. Men min käre far fixad...

Av Sara - 7 januari 2013 18:55

Innan vi fick första barnet tror jag att vi faktiskt var mentalt inställda på att vara fast i hemmet 24/7. Efter att vi flyttat hem ifrån Göteborg så fanns det ju liksom ändå ingenting att göra på kvällar och helger om man inte ville åka långt. Så de...

Av Sara - 6 januari 2013 20:17

Visst måste det skilja väldigt mycket människor emellan, vad man vill ha ut av livet? Och det har ju förändrats allt eftersom. Jag kan inte tänka mig att grottmänniskorna hade några större förhoppningar i livet, att överleva var väl nog. För hun...

Av Sara - 5 januari 2013 19:31

Nu när jag åter hittat till bloggen så får jag väl skriva av mig lite förmodar jag... På Christer idag på P3 så var det läsprofilen. Sambon tyckte att jag skulle ringa in, men det hade jag inget för. Jag förmodade att de som skulle intervjuas en...

Presentation


Bor tillsammans med sambo och två barn (1 och 3 år) i sömnig byhåla. Jobbar som redovisningsekonom och drömmer om både nybyggnation och långresor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards