Direktlänk till inlägg 6 januari 2011

Funderingar inför dagis

Av Sara - 6 januari 2011 19:08

Ni får kalla det förskola om ni vill, men dagis går så mycket fortare att säga. Och när jag var liten så var förskola det som var precis innan den riktiga skolan började. Dagis låter mer lekfullt.


Anyhow. Leo börjar ju inskolning på måndag, tre dagars-typ. Ska vara med måndag och tisdag, och sambon är med på onsdag då jag har tenta. Vet inte alls hur långa dagarna blir, antar att det är meningen att han ska sova där redan på måndag?


Så man har ju lite funderingar kring hela dagisgrejen... Hur ska det gå med maten då Leo inte har en endaste liten tand? Hur ska det gå med sovningen, kommer han väcka alla andra barn? Kommer han krypa iväg och klättra på de andra barnen? Kommer han sitta och ropa sitt "uh" för att någon ska komma? Kommer han sova över huvudtaget? Kommer han äta smörgåsen till mellanmål eller bara spotta ut den som han oftast gör här hemma? Kommer han kasta iväg flaskor och tallrikar vid lunchen? Kommer det att bli jobbigt för honom att vara där 7-8 timmar om dagen emellanåt? Kommer de andra barnen knuffa omkull honom då han precis börjat lära sig gå? Kommer alla hans kläder och nappar hamna hos andra barn? Kan man ändra på schemat när man väl lämnat det?


Är väl bara att vänta och se. Och fråga personalen såklart.


Köpte en ny skrivare idag, som skulle vara trådlös. Men det visade sig inte fungera direkt, eftersom man var tvungen att ha en router. Och det har vi ju ingen användnin av, vi använder bara en dator. Men så tänkte jag att jag får väl koppla in routern. Men då behöver man ett modem. Och vi har ju mobilt bredband, och man kan inte vara uppkopplade till båda nätverken samtidigt. Jaja. Skrivaren fungerar som den ska iallfall med USB-sladden.


Nu ska jag äta vindruvor.

 
 
Jenny

Jenny

7 januari 2011 14:59

Du får tänka att personalen som alltid har hand om inskolningen är mycket erfaren och löser det mesta, det är min erfarenhet efter att skolat in Moa. Det kommer säkert att gå jättebra, bara du/ni berättar allt som har med Leo att göra :) Kram

http://www.smabarnsmamman.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

mams

7 januari 2011 21:01

Vet exakt vad du menar, du hade ju inte heller så värst mycket o tugga med när du började på dagis :) men du klarade dig fint ändå! Men visst önskar man att det fanns garantier men så är livet inte funtat dessvärre. Men tror inte du behöver oroa dig, Leo kommer att klara det fint, kanske är det så att vi mammor har värre farhågor o inte tror att nån annan kan lika bra som vi?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 14 januari 2013 07:31

Under natten hade jag tre drömmar som jag minns. En dröm handlade om hur besviken och ledsen jag kände mig över att aldrig få vara gravid igen. Förmodligen beror den här drömmen på att gravida Marie hälsade på igår och att vi pratade om att jag ...

Av Sara - 13 januari 2013 19:03

Ännu en helg är förbi. Förra helgen byggde far och sambon upp en halvvägg i vardagsrummet, och det var kanske tänkt att det på något sätt skulle bli färdigt den här helgen. Så blev det inte. Det får målas i veckan som kommer. Men min käre far fixad...

Av Sara - 7 januari 2013 18:55

Innan vi fick första barnet tror jag att vi faktiskt var mentalt inställda på att vara fast i hemmet 24/7. Efter att vi flyttat hem ifrån Göteborg så fanns det ju liksom ändå ingenting att göra på kvällar och helger om man inte ville åka långt. Så de...

Av Sara - 6 januari 2013 20:17

Visst måste det skilja väldigt mycket människor emellan, vad man vill ha ut av livet? Och det har ju förändrats allt eftersom. Jag kan inte tänka mig att grottmänniskorna hade några större förhoppningar i livet, att överleva var väl nog. För hun...

Av Sara - 5 januari 2013 19:31

Nu när jag åter hittat till bloggen så får jag väl skriva av mig lite förmodar jag... På Christer idag på P3 så var det läsprofilen. Sambon tyckte att jag skulle ringa in, men det hade jag inget för. Jag förmodade att de som skulle intervjuas en...

Presentation


Bor tillsammans med sambo och två barn (1 och 3 år) i sömnig byhåla. Jobbar som redovisningsekonom och drömmer om både nybyggnation och långresor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards