Direktlänk till inlägg 22 januari 2011

Senast lästa böcker

Av Sara - 22 januari 2011 12:26

Var ett tag sedan jag skrev om böcker. Den senaste månaden har jag läst följande böcker:


       

Oryx och Crake, av Margarete Atwood.

Handlar om hur ett forskningsprojekt går lite överstyr. Ett  slags framtidsscenario, innehållandes genmodifierade djur och idealmänniskan. Tyckte att den här boken var enastående, språket är verkligen något utöver det vanliga! Jag kommer  absolut att läsa mer utav författaren. 5/5



Rosa Elefanter, av Karin Brunk Holmqvist

Underhållande om ett pensionä rspar som får en mystisk granne. Mysig och lättläst. Med tanke på hur många böcker Holmqvist har skrivit trodde jag att det skulle vara en ganska intetsägande roman, men jag blev positivt överraskad! Hon målade upp trovärdiga personporträtt och höll det till ett minimum utav inblandade personer. Ska läsa mer av henne! 4/5



Dagen min dotter blev galen, av Michael Greenberg

Den här boken tog mig längst tid att läsa. Är en sann historia om en flicka som blir "gale n" och inlagd på psyket. Genom boken försöker pappan analysera hur det blev som det blev och så vidare. Den är lite seg, men gillar man verkliga berättelser så kan den nog rekommenderas. Hade ändå sina ljuspunkter, men komm er inte att läsa om den i framtiden. 3/5


Just nu läser jag följande:


   


Jag läser oftast två böcker samtidigt, då jag har en i sovrummet som jag läser när jag väntar på att Leo ska somna, samt innan jag lägger mig, och en bok i skolväskan som jag läser både där och hemma på kvällarna i vardagsrummet. På det sättet hinner jag läsa mera =)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 14 januari 2013 07:31

Under natten hade jag tre drömmar som jag minns. En dröm handlade om hur besviken och ledsen jag kände mig över att aldrig få vara gravid igen. Förmodligen beror den här drömmen på att gravida Marie hälsade på igår och att vi pratade om att jag ...

Av Sara - 13 januari 2013 19:03

Ännu en helg är förbi. Förra helgen byggde far och sambon upp en halvvägg i vardagsrummet, och det var kanske tänkt att det på något sätt skulle bli färdigt den här helgen. Så blev det inte. Det får målas i veckan som kommer. Men min käre far fixad...

Av Sara - 7 januari 2013 18:55

Innan vi fick första barnet tror jag att vi faktiskt var mentalt inställda på att vara fast i hemmet 24/7. Efter att vi flyttat hem ifrån Göteborg så fanns det ju liksom ändå ingenting att göra på kvällar och helger om man inte ville åka långt. Så de...

Av Sara - 6 januari 2013 20:17

Visst måste det skilja väldigt mycket människor emellan, vad man vill ha ut av livet? Och det har ju förändrats allt eftersom. Jag kan inte tänka mig att grottmänniskorna hade några större förhoppningar i livet, att överleva var väl nog. För hun...

Av Sara - 5 januari 2013 19:31

Nu när jag åter hittat till bloggen så får jag väl skriva av mig lite förmodar jag... På Christer idag på P3 så var det läsprofilen. Sambon tyckte att jag skulle ringa in, men det hade jag inget för. Jag förmodade att de som skulle intervjuas en...

Presentation


Bor tillsammans med sambo och två barn (1 och 3 år) i sömnig byhåla. Jobbar som redovisningsekonom och drömmer om både nybyggnation och långresor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards