Direktlänk till inlägg 26 januari 2011

Men HÅLL AVSTÅNDET DÅ!

Av Sara - 26 januari 2011 20:07

Det finns få saker som irriterar mig så mycket i trafiken som folk som inte håller avståndet. SÄRSKILT på en hundra-sträcka. Vad förväntar sig personen kommer att hända om jag måste tvärbromsa? Tänk om det springer upp ett stort djur på vägrenen, eller om bilen bara pajar, eller om jag får en hjärtattack och förlorar kontroll över bilen!?

Tänker dessa människor inte alls på vad konsekvenserna kan bli? Jag blir faktiskt förbannad när någon ligger så nära mig. Om jag någon gång blir dödssjuk, så har jag sagt att jag ska tvärnita om en person lägger sig så nära mig, för då skiter jag fan i om jag dör. Och den personen som låg så nära mig får skylla sig själv. (Självklart räcker det inte att personen ligger nära en liten stund vid omkörning, det ska ju vara ett antal minuter åtminstone).


Sååååå.... I övrigt så har vi sovit skitdåligt den senaste veckan typ. Leo har haft nätter då han vaknat jätteofta, nätter då han varit vaken två timmar i sträck och imorses ville han gå upp runt 4-draget. Man blir lite seg. Slumrade till på gästföreläsningen idag men efter en mycket kort power nap kunde jag vara engagerad resten av föreläsningen.


Dagis går bättre för Leo, idag hade tydligen varit en riktigt toppendag. Han åt som en häst och sov i två omgångar, mycket bra!


Var på ett träningspass förut som heter Mage-rumpa-lår, som jag aldrig vart på förut. Det var fan det jobbigaste jag någonsin gjort. Och så inleddes det med aerobic-moves!! Jag var den ENDA som aldrig vart där, och jag har noll koordinationsförmåga så jag hängde inte med för fem öre. Jag såg ut som en idiot, men hade förhållandevis roligt ändå. Visade sig att alla andra var supertränade, och jag orkade nästan inget alls. Fick ont i ryggen av magövningarna (jag har visst naturlig svank eller nåt) och benhinnorna (det är inte så normalt tydligen...). Men vilket flås man lär få upp om man går regelbundet! Kan ju tyvärr bara träna kvällstid varannan vecka i och med att sambon jobbar skift... =/


Jaja. Duktig kände jag mig efteråt. Och svimfärdig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 14 januari 2013 07:31

Under natten hade jag tre drömmar som jag minns. En dröm handlade om hur besviken och ledsen jag kände mig över att aldrig få vara gravid igen. Förmodligen beror den här drömmen på att gravida Marie hälsade på igår och att vi pratade om att jag ...

Av Sara - 13 januari 2013 19:03

Ännu en helg är förbi. Förra helgen byggde far och sambon upp en halvvägg i vardagsrummet, och det var kanske tänkt att det på något sätt skulle bli färdigt den här helgen. Så blev det inte. Det får målas i veckan som kommer. Men min käre far fixad...

Av Sara - 7 januari 2013 18:55

Innan vi fick första barnet tror jag att vi faktiskt var mentalt inställda på att vara fast i hemmet 24/7. Efter att vi flyttat hem ifrån Göteborg så fanns det ju liksom ändå ingenting att göra på kvällar och helger om man inte ville åka långt. Så de...

Av Sara - 6 januari 2013 20:17

Visst måste det skilja väldigt mycket människor emellan, vad man vill ha ut av livet? Och det har ju förändrats allt eftersom. Jag kan inte tänka mig att grottmänniskorna hade några större förhoppningar i livet, att överleva var väl nog. För hun...

Av Sara - 5 januari 2013 19:31

Nu när jag åter hittat till bloggen så får jag väl skriva av mig lite förmodar jag... På Christer idag på P3 så var det läsprofilen. Sambon tyckte att jag skulle ringa in, men det hade jag inget för. Jag förmodade att de som skulle intervjuas en...

Presentation


Bor tillsammans med sambo och två barn (1 och 3 år) i sömnig byhåla. Jobbar som redovisningsekonom och drömmer om både nybyggnation och långresor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards