Alla inlägg den 16 juli 2010

Av Sara - 16 juli 2010 19:55

Var iväg och plockade jordgubbar i kväll med min pappa och en syster. Var faktiskt riktiga skitjordgubbar just där vi plockade, längre fram i raden så såg de fina ut men där fick vi ju inte plocka... Kändes som att de var lite övermogna hela högen.


Sen åkte vi till ICA för att köpa glass. När vi är där inne så känner jag efter i min ficka, och hittar inte min plånbok. Min syster säger att jag säkert glömt den i bilen, men det visste jag att jag inte hade. Jag var säker på att jag glömt den på jordgubbsstället - panik, de skulle ju stänga när som helst! Så tittar jag ner i min kundkorg, och där ligger den jäkla plånboken. Röd är den, så jag hade väl glömt att jag lagt den där och missat den när jag kollade första gången. Senil, ja.


Jag har så förbannat ont i benet, fattar inte vad problemet är. Började med ont på ett enda ställe igår, men idag så strålar det upp i ryggen och ner till knät. Så irriterande, att ta alvedon hjälpte inte och jag glömde köpa Zon. Får göra det i morgon och se om det gör någon skillnad.


På praktiken har det varit bra, med kontraktskrivning och visning. Varmt som tusan och massor av folk i stan. Hade köpt en currykyckling-färdigrätt till lunch, när jag skulle värma den så låg ju halva maträtten i kartongen istället för i tallriken. Plasten var trasig. Gick tillbaka till ICA för att ta en ny, men den var likadan. Och sen fanns det inga fler, så jag fick ta en helt annan. Det var tråkigt. Det här med färdigrätter känns ganska okej förresten, äter mer grönsaker nu än jag brukar göra. Portionerna är mycket mindre, men annars verkar de ganska okej sammansatta. Fast gud vad jag längtar efter makaroner och köttbullar till helgen när jag i princip bara äter ris och potatismos på veckodagarna...


Lägger in lite bilder på Leo från sist vi var på Gardis!


         

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Bor tillsammans med sambo och två barn (1 och 3 år) i sömnig byhåla. Jobbar som redovisningsekonom och drömmer om både nybyggnation och långresor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards