Alla inlägg den 18 juli 2010

Av Sara - 18 juli 2010 13:22

Jag får ju Babycenters nyhetsbrev en gång i månaden, med Leos förmodade utvecklingssprång. Den här månaden (7 månader), så står det att han förmodligen sitter bra utan stöd (stämmer inte) och att hans första tand säkert har spruckit igenom (stämmer inte).

"Typiska bebisar börjar krypa när de kan sitta bra utan stöd, vilket för de flesta sker vid sex eller sju månaders ålder."

Min bebis är helt enkelt inte typisk. 


Imorses upptäckte jag dock att han redan "förstått" innebörden av hej. Vi har ju vinkat och hejat som tokar, jag och sambon. Och så imorses, så sa jag "hej hej" till Leo vid frukostbordet och fick ett vinkande tillbaka! Hurra, vad roligt! När vi skulle visa morfar och moster så ville han inte alls vara med dock, men jag och sambon såg det allt. =)


Vi fick hälsa på Amigo, min systers nya vovve. Leo ville ju gärna grabba tag i pälsen, som han gör med mitt hår, vilket inte uppskattades.. Men vovven (en papillon, hur söt som helst) blev inte rädd. Han var tydligen van vid barn. Om jag ska skaffa hund någon gång, så hade jag kunnat tänka mig en papillon. Passade en sån en sommar, och min allergi märktes inte alls! Jättegoa vovvar, lagom stora och så...


Fick mina grejer från Mammashop.se i förrgår, så jag hämtade ut paketet igår. Visade sig att jag beställt samma grej två gånger, och den ena förpackningen var helt trasig. Kul. Sen fick jag en helt annan leksak än den jag beställt. De hade bara förpackat allt i en plastpåse, så det var ju inte jättebra emballage direkt... Tveksamt om jag kommer att beställa därifrån igen. Är dock mycket nöjd med parasollet och påslakansetet från Gaia & Ko (rea!). Blåser ju halv storm ute idag, så fick visserligen hålla i parasollet så att det inte skulle gå sönder, men det är nog inte direkt tillverkat för sånt väder....


Och så håller vi tummarna för att Leo somnade om nu, han har sovit lite väl lite idag och jag vill att han ska sova åtminstone 30 min till. Sen ska vi bada, äta mellanmål, gå till affären och sen vet jag inte vad vi ska hitta på... Är egentligen för blåsigt för att vara ute och gå mera idag.


Ta ta!


 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Bor tillsammans med sambo och två barn (1 och 3 år) i sömnig byhåla. Jobbar som redovisningsekonom och drömmer om både nybyggnation och långresor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards