Alla inlägg den 17 juli 2010

Av Sara - 17 juli 2010 09:02

Igår kväll när jag försökte sitta lugnt och stilla framför TV-n och hade sådär jäkla ont i benet och ryggen, så slog det mig att det kanske är början till ett liv med ständig smärta, tänk om jag hamnar i rullstol för att jag till slut blir förlamad på ena sidan och aldrig kan bli mäklare, bygga ett hus eller se världen? Blev riktigt deprimerad där ett tag. Idag har jag dock bara ont i ryggen, benet verkar okej. Kanske klarar mig den här gången.


Regnar ute just nu, låter härligt. Ska gå till ICA sen och hämta ut Leos badring, så vi kan gå till badet och inviga den (är ju inomhus, så regnet kvittar).


Diskuterade ordet "stenkast" igår på Facebook, om hur jag avskyr det ordet. Det används i varannan mäklarannons. Finns det verkligen inget annat man kan skriva än att något ligger ett stenkast bort? Finns ju en del sådana ord som används flitigt, t ex charmigt, öppet (lite mera förlåtligt då inte jättemånga synonymer finns), bra planlösning, populär förening, utanför/runt knuten. Finns säkert fler. Jag har skrivit ett par säljande beskrivningar nu och försöker verkligen undvika de där fällorna.


En del av jordgubbarna vi plockade igår smakade verkligen pyton, riktigt övermoget. Blä.


Och eftersom jag brukar lägga in bilder så lägger jag väl in något idag igen.

Tydligen så har Leo en fas nu där vi inte kan vara långt ifrån honom, man måste vara alldeles intill, annars så tycker han att det är väldigt jobbigt och skriker bara. Ja ja. Idag sov han till kl 5, såklart.


Försökte lägga mig tidigare igår, men grannarna kom hem runt kl 22 och trots stängt fönster så gick det inte att somna ordentligt. Jaja. Om något år hoppas jag att vi är på god väg att göra huset till verklighet. Fick förresten värsta utskällningen från grannen som använt högtryckstvätt kl 22 på kvällen häromdagen, vilket jag hade skrivit på Facebook (gnällplanket), och tyckt att jag skulle kommit över och sagt åt dem istället för att skriva det på FB. Troligt att man vill släpa sig ut kl 22 på kvällen och gå runt hela kvarteret (vill ju inte gå tvärs över deras gräsmatta heller) för att säga åt dem att vara tysta, när de troligtvis skulle lägga av snart ändå (tror det blev tyst kring 22:30.)

Trodde dessutom att de flesta människor inte gör sådana saker kl 22 på en vardagkväll. Sa åt henne att jag ska säga till nästa gång. Men nu vet hon ju att vi inte uppskattar att de tvättar bilen vid det dagset, så om det blir en till gång så vore ju det ganska oförskämt? Eller?


   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Bor tillsammans med sambo och två barn (1 och 3 år) i sömnig byhåla. Jobbar som redovisningsekonom och drömmer om både nybyggnation och långresor.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards