Alla inlägg den 5 augusti 2010

Av Sara - 5 augusti 2010 17:37

Mossvikenfruar : chansen

 

Utgiven 2006, 284 sidor.

 

Jag har haft den här i min bokhylla ett tag, förmodligen sen den blev utgiven i pocketformat (ett par år alltså). Har dragit mig för att läsa den då jag inte riktigt gillade utsidan, den såg sådär förutsägbar ut. Och visst, den innehåller en del klassiska chick-lit-element, men den var tusen gånger bättre än jag förväntat mig!

Jag läste ut boken på tre dagar, på två kvällar och två bussresor, eftersom den var så lättläst och jag var nyfiken på vad som skulle hända.

 

Emma använder ett sådant vardagligt och bra språk, hon krånglar inte till eller förskönar eller använder konstiga synonymer. Hon skriver kort och roligt, som man pratar ungefär. Jag förstår alla karaktärer och de blir inte för många eller för obegripliga. Igenkänningsfaktorn är HÖG. Särskilt när hon nämner Grästorp och Sjuntorp (jag bor ju i Grästorp). Mossviken ligger tydligen här i närheten om den nu finns på riktigt. En positiv överraskning alltså :)

Ovido - Quiz & Flashcards