Alla inlägg den 28 augusti 2010

Av Sara - 28 augusti 2010 15:18

 

Matildas katter, av Jan Lööf, 24 sidor.


Detta är ytterligare en av Leos absoluta favoritböcker. Både jag och sambon kan den nästan utantill. Det är jättefina bilder med många detaljer man kan dröja kvar kring, för lite äldre barn. Det är en mysig historia som jag hoppas Leo (8 mån) kommer tycka om i många år till!

Av Sara - 28 augusti 2010 15:12

Det går någon reklam just nu där det diskuteras kring 250 000 kr. Jag satte mig ner och funderade lite över vad jag skulle göra med denna summa, då den inte är lika fantasilöjlig som t ex 10 miljoner.

Det vettiga vore väl att betala av studielån eller lägga handpenning på ett hus, men då försvinner ju allt på en gång! Så jag kom nog fram till att jag istället skulle köpa massor av kläder, möbler, tapeter, sängkläder, böcker och en resa. Sen kanske jag kan betala av lite på studielånet. Vad skulle ni göra med 250 000?


På bokfronten har jag läst ut Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann. Den var faktiskt riktigt rolig, lättläst och inte sådär oerhört trovärdig, utan allt bara föll på plats på ett osannolikt sätt hela tiden. Gillade den skarpt! Just nu läser jag Neverwhere av Neil Gaiman. Har visst redan läst ut halva boken, det har gått ganska fort. Handlar om en plats som finns parallellt med London, där människor lever som på något sätt ramlat igenom verklighetens sprickor. Spännande!


Leo är duktig på att ta sig fram baklängens på rumpan. Han kan knöla ihop en hel vardagsrumsmatta på det sättet. Men han ålar sig framåt också, militärstil. Han verkar oftast lite gladare med livet nu.

Ovido - Quiz & Flashcards